روشاروشا، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 24 روز سن داره
روهانروهان، تا این لحظه: 7 سال و 10 ماه و 3 روز سن داره
رایینرایین، تا این لحظه: 3 سال و 10 ماه و 17 روز سن داره

روشا نوری از بهشت

همه لحظاتم زیباست و گاهی دوست دارم درباره آنها اینجا بنویسم.

روشای چهار ساله ام

1393/9/15 0:37
نویسنده : مامان روشا
709 بازدید
اشتراک گذاری

چقدر چهارسالگی با سال های گذشته فرق دارد، حالا که روشای عزیزم یک ماه و اندی از چهارسالگی را میگذراند انگار جهش بزرگی به سوی دنیای بزرگی پریده است، جهشی که گاهی نگران وسعتش می شوم.

دخترک کوچکم برای هر کاری دلیل می خواهد، برای هر کاری پرس و جو می کند، سوال هایش رنگ واقعی تر گرفته،زود قانع نمی شود، بده بستان را یاد گرفته و اینقدر مثل من رفتار می کند که با آینه اشتباهش می گیرم.

نه دخترم عجله نکن، جایی شنیدم تا چهارسالگی هنوز پیوند بچه ها با عالم ملکوتی برقرار است، عجله نکن درگیر دنیای فراموشی ها شوی، سعی کن همان روح ملکوتی ات را بیاندازی پشت و همراهت داشته باشی مثل کیفت که همه جا با توست، اگر گمش کنی اگر مثل من فراموش کنی یاد آوری بهای سنگینی دارد عزیزکم.

 

صبح ها با هم به دانشگاه می رویم من سر کلاس و روشا مهد کودک و عصر با هم بر می گردیم یک ساعتی عصرانه می خوریم و بازی می کنیم و بعد من درس می خوانم و روشا یا کارتون ( این روزها به لطف مامان پارسا دورا) می بیند یا با عروسک هایش بازی می کند، گاهی در خلال درس ها بازی هایش را می بینم ، لذت می برم و خدایم را شکر می کنم، گاهی آشپزی می کنیم یا کیک می پزیم ، گاهی فقط صحبت می کنیم، گاهی باید فقط عکس های کودکی اش را ببیند . گاهی دعوایمان هم می شود.

این روزها بیشتر دوست دارم در کنار باشم، در بازی هایش در افکارش تا بتواند هر لحظه که بخواهد آغوشم را داشته باشد.

-------------------------------------------------------------------

یک سوال فلسفی:

- مامان خدا چیکار می کنه؟

- مراقب ما آدم هاست و کمکمون م یکنه کار بد نکنیم.

- چرا پس مراقب من نیست؟

چرا مامان مراقب شما هم هست.

- پس چرا بعضی وقتا کار بد می کنم؟؟؟؟؟

- هنوز جوابی نداده ام

-------------------------------------------------------------------

دختر امام حسین

- مامان من دوست دارم دختر امام حسین بشم

- باشه مامان خیلی خوبه ان شاالله

- یزید منو اذیت می کنه؟؟؟؟

- اشک در چشمانم جمع می شود( یا حضرت رقیه)

-----------------------------------------------------------------

- مامان تو از بابا خوشت اومد؟

- بله

- مامان جون از آقا جون؟

- بله

- خاله فهیمه از عمو محمد؟؟؟؟

- بله

.

.

.

- من از کی باید خوشم بیاد؟؟؟؟

دلم فشرده می شود.

 

 

پسندها (3)

نظرات (8)

مامان آوینا
15 آذر 93 9:52
سلام عزیزم این دختر شیرین و دوست داشتنی اتو از طرف من بچلون دلم براتون تنگ شده ............. خبری ازتون نیست.....
مامان روشا
پاسخ
سلام دوستم خوبی؟ آوینا جونم خوبه؟ دلم منم حسابی تنگ شده
وفا
15 آذر 93 14:47
ای قربون اون سوالاش .. پس من هم اشتباه نکردم که فکر می کنم پارسا یهو دچار جهش فکری و فهمی شده و انگار داره وارد دنیای بزرگی می شه چندروز پیش ازم می پرسید مامان ما دوتا چشم داریم که از هم فاصله دارن پس چرا یک چیز رو می بینیم دو چیز رو نمی بینیم که از هم فاصله داشته باشن ؟؟ یا توی کارها و تصمیم گیری ها نظر می ده و اتفاقا نظراتش گاهی خیلی به دردمون می خوره .. رفتیم برای باباش پیرهن بخریم خیلی با قاطعیت میگفت بابا نظر من اینه که این رنگ بهت میاد بازم اگر دوست نداری یه رنگ دیگه انتخاب کن .. راستش دلم داره برای کوچولوییهاش تنگ می شه کارتون دورا خوبه ؟؟
مامان روشا
پاسخ
نازی البته پارسا خیلی از روشا عاقل تره والا این همش تو نخ ازدواج و قرتی بازیه آره ممنون خوبه هم زبان فارسی داره هم انگلیسی آموزنده هم است
وفا
15 آذر 93 14:51
پارسا هم خیلی ذهنش انگار درگیر تشکیل خانواده است .. اسم بچه اشم انتخاب کرده نقاشی خانواده شونم گاهی می کشه
مامان آریا
16 آذر 93 12:47
عزیزم واقعا آدم دلش نمی خواد اینها تند تند بزرگ بشن من گاهی به آریا میگم کاش همینجوری کوچولو بمونی آریا فعلا همش تو نخ دوچرخه سواریه و بازیهای فیزیکی
مامان روشا
پاسخ
سلام دوستم واقعا همین طوره منم از الان دلم برای کوچولویی هاش تنگ شده بازی های فیزیکی مثل چی؟؟؟؟
بانو
16 آذر 93 12:52
سلام مجموعه های آموزشی کودکان؛ فرصت یا تهدید www.banoo.ir/post/1358 منتظر حضورتان هستیم. جامعه مجازی بانو
مامان لیلا
23 آذر 93 12:26
عزيزم ماشاله بهش باشه . ببوسش
مامان روشا
پاسخ
ممنون از شما
مامان هستي
10 دی 93 14:54
مامان خانوم ديگه سوال هاي دخملي داره سخت تر ميشه ها... ديگه بايد خودتو براي فوق دكتري آماده كني
مامان روشا
پاسخ
آره واقعا به این فکر نکرده بودم!!!!!
فرزانه
15 تیر 94 13:37
عزیز خالشه. منم بزرگ شدنشو کاملا حس میکنم