روشاروشا، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 2 روز سن داره
روهانروهان، تا این لحظه: 7 سال و 9 ماه و 12 روز سن داره
رایینرایین، تا این لحظه: 3 سال و 9 ماه و 26 روز سن داره

روشا نوری از بهشت

همه لحظاتم زیباست و گاهی دوست دارم درباره آنها اینجا بنویسم.

مادرم

1394/1/17 22:08
نویسنده : مامان روشا
710 بازدید
اشتراک گذاری

همیشه حوالی روز مادر دست و دلم بیشتر از همیشه می لرزه، وقتی بمب بارون اس ام اس و کامنت سرازیر میشه درباره مادر و مادری کردن همش با خودم فکر می کنم آیا من لایق این واژه بزرگ هستم؟ اگر مادری مثل زهرای اطهر است من اصلا کجای داستان ایستادم.

اما مادر بودن با همه این دغدغه های تموم نشدنیش زیباست، به قول خانم دکتر فتی استادم همیشه می گن زندگی مشترک و مادری یک پکیج هست یعنی نمیشه من نی نی تپل مپل ناز و خوشگل بخوام اما حوصله بچه داری نداشته باشم، یک بچه مودب و عالی بخوام اما حوصله حتی بازی کردن با بچه مو نداشته باشم، اما متاسفانه این روزها چقدر زیادند مادرهایی که بچه هارو به دست پرستار می سپارن و تا دیروقت سرکارن و آخر با یک خوراکی و کادو باید بیان خونه و اینطوری نبودنشون رو برای خودشون جبران کنن.

دوستی دارم که از نظر مالی در حد خوبی هستن حقوق خودش و شوهرش عالیه اما باید تا دیر وقت سر کار باشه، یک پرستار خیلی خوب با حقوق بالا برای بچه اش گرفته اون پرستار اینقدر خوبه که بچه مامان صداش می زنه، روزی قرار بود با هم جایی بریم و دوست ما از محل کار اومد و قرار شد بچه اش رو پرستارش بیاره، بچه دنبال پرستار گریه می کرد و مادر مجبور شد به بهانه خرید از سوپر آرومش کنه...

اون روز خیلی به این قضیه فکر کردم؟؟؟

به خودم که روشا رو از 16 ماهگی مهد گذاشتم و خیالم راحت بود مهد توی اداره اس و نزدیک خودمه و عصر ها چقدر سعی می کردم نبودم رو جبران کنم؟؟؟

به خودم که از خدا خواستم بهترین شرایط کاری رو برام مهیا کنه تا بیشتر خونه باشم.

و الان که دانشجو هستم و مرخصی گرفتم از کارم، واقعا بیشتر خونه هستم و این خیلی حالم رو خوب می کنه، راستش اگه کسی این حرف هارو چند سال پیش بهم می زد بهش می خندیدم و می گفتم عین مادربزرگ ها حرف می زنی و براش از مزیت های تو جامعه بودن و مستقل بودن زنان حرف می زدم، اما الان با تمم وجودم باور دارم زن برای کار زیاد و تمام وقت آفریده نشده جون وظیفه خیلی خیلی سنگین تر روی دوشش هست که با کار زیاد مجبوره از یکیش بگذره.

خدای بزرگم!

کوتاهی مادرانه ما را بر ما ببخش

و کمکمان کن برای کودکانمان مادری کنیم

 

پسندها (1)

نظرات (1)

مامان آوینا
22 فروردین 94 12:13
سلام عزیزم ایشاله مادری کردنهامون بعد از چند...سال قابل قبول باشه حداقل برای خودمون !!!!! خوشحالم برایت که بیشتر پیش روشا هستی از حرفهات دست و دلم می لرزه برای دوری از دخترکم .....
مامان روشا
پاسخ
سلام عزیزم ان شاالله همیشه سلامت و شاد باشین با هم