روشاروشا، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 16 روز سن داره
روهانروهان، تا این لحظه: 7 سال و 10 ماه و 26 روز سن داره
رایینرایین، تا این لحظه: 3 سال و 11 ماه و 9 روز سن داره

روشا نوری از بهشت

همه لحظاتم زیباست و گاهی دوست دارم درباره آنها اینجا بنویسم.

ما مراقب هستیم

1392/3/21 8:52
نویسنده : مامان روشا
468 بازدید
اشتراک گذاری

ما مراقب هستیم

هیچ کس تقلب نکند

هیچ کس با بغل دستی اش حرف نزند

هیچ کس حتی لبخند هم نزند

ایام سختی ست این ایام ، دانشجویان پر هیایو امتحان دارند و من که پر هیاهو تر از آنها هستم باید مراقب باشم...

در طول امتحان از بالای سرشان که رد می شوم معنی اسم هایشان را می پرسم، از خط قشنگشان تعریف می کنم، آدرس مغازه ای که لباسشان را خریده اند می پرسم و یا در ذهنم قیافه کودکی شان را مجسم می کنم و هی فکر می کنم روشای من همسن آنها شود و امتحان داشته باشد همین طوری می نشیند با دلهره این و آن ور را نگاه می کند و تا لحظه آخر برگه اش را نمی دهد...

قانون هایی را اول جلسه می گویم که می دانم رعایت نمی کنند که می دانم دوست ندارم رعایت کنند، دوست دارم به جای نوشتن حفظیات و فراموش کردن آنها یک ساعت حرف بزنیم از خودمان از خودشان

تدریس که داشتم امتحانی در کار نبود اگر مجبور می شدم سوال ها را از قبل خودم لو می دادم و بعد از دو ترم دیگر کلاس برای تدریس برنداشتم من آدمش نبودم هیچ وقت نتوانستن سخت باشم سخت بگیرم ..

امروز پسرکی سر جلسه برگه ای را با هزار دلهره بیرون آورد بدنش می لرزید و مدام اطراف را زیر چشمی نگاه می کرد ، نگاهی به برگه کرد و گذاشتش زیر برگه امتحانی رفتم جلو نگاهم کرد فهمید فهمیدم برگه را از زیر ورقه امتحانی اش درآوردم نگاهش حس عجیبی داشت برگه را برداشتم و دور شدم صدای لبخندش را هنوز می شنوم ترسیدم کسی زودتر از من برگه را ازش بگیرد و نگذارد امتحان بدهد ترسیدم این همه دلهره اش تبدیل به تنفری عمیق شود ترسیدم امروز را خوب زندگی نکند

می دانم مراقب خوبی نیستم اما صدای خنده پسرک را و نگاه تشکر آمیزش را دوست دارم

فردا نوشت: منظورم از پسرک دانشجوی سال دوم رشته فیزیوتراپی بوده ها.....

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

اليما
20 خرداد 92 13:04
تقلب و امتحان و دانش آموز كه باهمند.... جدا نشدني
اما جدي اين رفتارهاي كوچك ما ...فرهنگ جامعه ي ما را مي سازند
بچه ها ياد مي گيرند با رفتار ما تربيت مي شوند


درست است ما آینه آنها هستیم در هر سطحی و در هر پایه ای
مامان رادمهر جوجو
20 خرداد 92 13:20
عزیزم آفرین به این نوع نگاه به زندگی
کوچک ترین محبت از ضعیف ترین حافظه ها پاک نمی شود.مطمئن باشید اون دانشجو هیچ وقت شمارو فراموش نخواهدکرد . ان شاء الله روشا جون را پشت نیمکت های موفقیت ببینید


ممنون از این همه لطفت
فاطمه مامان الينا گلينا
22 خرداد 92 15:17
بسييييييييييييور عالي بود. راستش اولش فكر كردم از زبون خودت نوشتي ولي فكر مي كنم داستان كوتاهه.


ممنون حالا نگفتید داستان قشنگیه یا نه
وفا مامان پارسا
27 خرداد 92 15:17
واقعا کارت عالی بوده .. خیلی بزرگوارانه بوده و می تونه نظر بچه ها رو کلا به پرسنل اموزش عوض کنه ..مراقبای ما که انگار عقده داشتن


واقعا نظرت اینه؟ چون بعضی ها عقیده دارن باید دانشجو ها نظم رو این جا یعنی دانشگاه یاد بگیرن؟//