روشاروشا، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 15 روز سن داره
روهانروهان، تا این لحظه: 7 سال و 10 ماه و 25 روز سن داره
رایینرایین، تا این لحظه: 3 سال و 11 ماه و 8 روز سن داره

روشا نوری از بهشت

همه لحظاتم زیباست و گاهی دوست دارم درباره آنها اینجا بنویسم.

بیش از حد

1392/6/3 8:25
نویسنده : مامان روشا
418 بازدید
اشتراک گذاری

همیشه سعی می کنم یادم بمونه زیاده از حد چیزی نباشم و کاری نکنم، زیاده از حد به کسی توصیه ای نکنم زیاده از حد نگران چیزی نباشم ، زیاده از حد همسر فداکاری نباشم و حتی زیاده از حد مادری نکنم.

 

البته در مورد مادری این زیاده از حد برام معنایی نداشت، یا بهتر بگم مادری برای من اندازه ای نداره که بخوام حد خودم رو بسنجم و نگه دارم ، همیشه فکر می کردم مادری مثل آسمون می مونه که هر چی بالا بری باز هم به آخرش نمی رسی...

الان بعد 34ماه مادر بودن چقدر نگران لحظه به لحظه دخترکم هستم ، چقدر بهش توصیه می کنم و اصلا توجه ندارم ذهن کوچکش قادر به درک این همه توصیه و نگرانی هست یا نه ؟

 

و چون مادری برام اندازه ای نداره نمی دونم با چی خودم رو بسنجم؟ با کدوم معیار جلو برم؟ برای خودم که هنوز ... اندرخم یک کوچه ایم

و اون کوچه نامش مادر بودن و زن بودن می شه و دخترم که آرزو دارم بهترین این حس ها رو تجربه کنه یک دختر کوچیکه توی این دنیا که مردهاش خیلی راحت تر زندگی می کنن.

تا الان حواسم نبود ، اصلا از اون لحظه ای که خواستم دختر داشته باشم و دختر دار شدم هم حواسم نبود دختر بودن بهای سنگینی داره، بهایی به اندازه حسرت دوچرخه سواری توی کوچه و خیابون ، حسرت دویدن و بلند بلند خندیدن، حسرت پریدن و نترسیدن، حسرت حتی بستنی خوردن توی خیابون

 

اصلا حواسم نبود برای خوب بودن دختر های ما معیار ساکتی ، خجالتی بودن و انزوا تعیین شده و برای پسر ها هم...( نه اون طفل معصوم ها هم دست کمی ندارن) همه محکوم به کابوس بد اجتماعی شدیم

 

... نه قرار نبود این قدر تلخ بشه فقط درد دل ساده بود همین و بس.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مریم مامان آریا
3 شهریور 92 9:16
نسل های امروز همه آگاه هستن

امروز همه می دونن که دختر و پسر باید عین هم به احساساتشون توجه نشون داد

اون موقع ها به پسرها خیلی محبت نمی کردن و نتیجه میشد مردها خشنی که بلد نبودن چطوری با جنس ظریف زن برخورد کنن

و دخترها رو سرخورده بار می آوردن که در آینده غلام حلقه به گوش همسرانشون بشن

نه هر دوی اینها اشتباه هست

روشای ما و همه دخترهای ایران می تونن دوچرخه بازی کنن می تونن بستنی بخورن و خیلی می تونن های دیگه که خود خانواده اونها رو تعیین می کنه و خط کشی می کنه

این بسته به خواست شما داره و می تونی نگران نگاه بقیه نباشی

بله قبول دارم که هنوز هم دختر داشتن سخته

ولی می تونی تا اونجایی که بشه اون رو یک فرد با حقوق کامل بار بیاری




واقعا نظرت اینه؟ البه می دونم تاثیر اون فیلم هیس هست که این قدر حالم بده



ممنون از حرفای خوبت


مریم مامان آریا
3 شهریور 92 14:34
باشه می رم فیلم رو می بینم حتما ببینم چیه؟
آره نظرم اینه


حتما ببین
مامان رادمهر جوجو
3 شهریور 92 16:15
عزیزم چقدر به جا گفتی همه ما دخترهای ایرانی سه دهه گذشته از این نوع تربیت عرف جامعه وخانواده هامون رنج بردیم و خیلی تلاش کردیم تا بتونیم خودمون و با شرایط وفق بدیم و تغییراتی ایجاد کنیم که کمتر رنج ببریم ولی مطمئنم تو نسل بعدی دخترهای ما همچین اتفاقی نخواهد افتاد چون ما مادرهایی که پسر داریم به او خواهیم گفت که دخترحق و حقوق برابر او دارد و مادرهایی که دختر دارند خواهند یاد داد که دختر در حق و حقوق خود هیچ فرقی با پسر ندارد و برابر است .به امید همچین روزی که قطعاً خواهد آمد


به امید آن روز عزیزم
فاطمه مامان الينا گلينا
4 شهریور 92 12:45
همه اينا كه گفتي يه حقيقت تلخي بود كه اميدوارم به نسل بچه هاي ما به اين تلخي نباشه و از اين وخامت جامعه كم بشه


آره خیلی خوبه

ممنون مارو می خونید
حسنا
6 شهریور 92 10:28
عزیزم من مطمئن هستم روزی دخترت خانم شد به این افکارت خنده ات می گیره چون اونقدر دخترت قویست وعفیف که جای هیچ نگرانی نیست چون خدا را دارد و یعنی اینکه برای امروز روشا بیاندیش همیشه برایش دعا کن عزیزم برایش وبرای همه فرزندان ایران زمین که انسان وار زندگی کنن دعا مادر اجابت میشه مطمئن باش


ممنون چه حرف های خوبی عجیب به دلم نشست
وفا
9 شهریور 92 10:11
باید سنت های غلط رو شکست .. دختر ها باید شاد باشن تا در اینده شادی اور خونه هایی باشن که اونجا مادر و همسر هستن و کانون خونه
همین ما پدر و مادر هاییم که بخشی از اجتماع رو می سازیم .. اگر بخوایم می تونیم عوضش کنیم



موافقم زیاد
مامان مهبد كوچولو
13 شهریور 92 9:01
چقدر حقايق تلخ جامعمون رو قشنگ بيان كردي عزيزم . به اميد اينكه يه روزي همه ي اين مشكلات حل ميشه و ديگه هيچ كدوم از دخترها و پسرهاي ايراني محكوم به گوشخ گيري و انزوا نيستند بلكه آگاهانه و آزادانه خودشون راه زندگيشون رو انتخاب ميكنن و زندگي رو به معناي واقعي زندگي ميكنن . ببوس نور بهشتيت رو .


ان شاالله

ارادتمند شماییم