روشاروشا، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 17 روز سن داره
روهانروهان، تا این لحظه: 7 سال و 10 ماه و 27 روز سن داره
رایینرایین، تا این لحظه: 3 سال و 11 ماه و 10 روز سن داره

روشا نوری از بهشت

همه لحظاتم زیباست و گاهی دوست دارم درباره آنها اینجا بنویسم.

آموزش مفاهیم ریاضی پایه

1391/9/25 10:15
نویسنده : مامان روشا
568 بازدید
اشتراک گذاری

بسياري از اوليا براي كمك به كودك خود در آموختن رياضيات ، سعي ميكنند به روشهاي  گوناگون متوصل شوند تا مفاهيم پيچيده ي  رياضي را به او بياموزند . براي اينكه كودك بهترين كمك را دريافت كند ، بايد هدف را ايجاد اشتياق هرچه بيشتر در نظر گرفت و سعي كرد تا آنجا كه ممكن است فشار را   كاهش  داد . انگيزه ي يادگيري را با نشان دادن كاربرد گسترده رياضي در زندگي روزمره و اينكه خود اوليا احساس منفي خود را از رياضي به كودك القا نكنند ،  مي توان  قوي تر ساخت .سعي كنيد احساس شخصي شما نسبت به رياضي ، شناخت كودك را از دنياي اعداد و محاسبات تحت تاثير قرار ندهد. با كاربرد روزمره رياضي در زندگي ، كودك به اهميت  اين مهارت پي خواهد برد.

برای کودکان پیش دبستانی ریاضی آن مفهوم عجیب و غریب اعدادی که در ذهن ماست رو نداره و باید سعی کنیم اصول اساسی که یک کودک باید از مفاهیم ریاضی کسب کنه رو در خلال بازی های روزانه بگنجونیم.

روشا خیلی به پرو خالی کردن با وسایل مختلف از لیوان های جورواجور گرفته تا سطل و پیاله و غیره علاقه داره و همین باعث میشه وقت زیادی رو برای این کار اختصاص بده البته ناگفته نماند که بسیار در این امر ماهر شده و الان داره روی خالی کردن آب از لیوان در بطری آب معدنی خانواده کار می کنه ، این بار خواستم مفهوم پرو خالی رو روی کاغذ باهم تمریم کنیم.

اول عکس 3تا لیوان رو کشیدم و خودم دوربری کردم و روی یه مقوا چسبوندم به ترتیب پر نصفه و خالی از روشا خواستم یکی رو پر از پودر کنه(من از پودر سوخاری استفاده کردم که هم رنگ داره هم اگه بخوره بی خطره) ، یکی رو تا نصفه و یکی رو خالی بذاره، در مرحله دوم کل یک لیوان رو با چسب پر کردم و روشا روش پودر مالید ، یکی تا نصفه و یکی خالی ، وقتی کاغذ رو یه ور کردیم پودرهای اضافی ریخت و ما 3لیوان داشتیم ، روشا خیلی دوست داشت و تا شب با اون لیوانهای کاغذی بازی کرد و خرابشون کرد و انداخت سطل آشغال.

تو وبلاگ بیا بازی یه بازی جالب دیدم به نام ماهیگیری که جمعه فرصت خوبی بود با روشا انجام دادیم و کلی لذت بردیم .

اول روشا با خمیر بازی 10تاماهی درست کرد و اونهارو شمرد بعد یکی یکی انداخت تو آب و با سیخ کباب شروع به ماهی گیری کرد واقعا بازی خوبی برای تقویت تمرکزه بچه هاست.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

آیدا مامان ویهان
25 آذر 91 10:54
ممنونم زهرا جون بازیهای تازه و جدیدی بهم یاد میدی. فقط مشکل من همکاری نکردم ویهان هست
مامان علی
25 آذر 91 11:21
سلام از این که به وبلاگمون سر زدین ممنونم آموزش هاتون خیلی قشنگ و کاربردی بود بوس برای دخمل قشنگتون
وفا مامان پارسا
26 آذر 91 1:01
ماشالله به روشا و مامان پر انرژیش

راستی خواهرم یه خمیر با ارد و رنگ خوراکی درست کرده بود که خیلی هم نرم و خوشحالت بود و حتی اگر بچه ها اشتباها بخورن یا دستشونو در حین بازی به سر وصورتشون بزنن خطری براشون نداره اگر بخوای دستورشو بهت بدم م یشه همه رنگشو هم درست کرد
ما یه سری دایره و معکب و مربع های فومی داریم و یک عالمه چوب بستنی.. می شینیم باهم روی زمین با اونا انواع چیزا رو می سازیم و البته 90 درصد شکلایی که پارسا می سازه ماشینه .. انصافا هم خوب می سازه ..کار بی درد سری هم هست و همین طور که نشستی خودت هم خلاق می شی که واقعا چه شکلی می شه با اینا درست کرد ..


ممنون عزیزم دستور خمیرو حتما برام بذار ممنون