روشاروشا، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 2 روز سن داره
روهانروهان، تا این لحظه: 7 سال و 10 ماه و 12 روز سن داره
رایینرایین، تا این لحظه: 3 سال و 10 ماه و 26 روز سن داره

روشا نوری از بهشت

همه لحظاتم زیباست و گاهی دوست دارم درباره آنها اینجا بنویسم.

رشد و هماهنگی مهارت توازن

1392/6/10 9:03
نویسنده : مامان روشا
592 بازدید
اشتراک گذاری

توازن

توازن عبارت است از توانایی فرد در حفظ و بازیابی حالت یا وضع بدن، توازن عنصر اصلی تمامی مهارتهای حرکتی است.

توازن بدن در حفظ توازن در ضبط اندامهای حسی معینی است.

دستگاه دهلیزی یا مجاری نیم دایره در گوش داخلی به عنوان مرکز توازن عمل می کند.به همین دلیل اجرای تمرین ها خم کردن بدن در جهات و زوایای مختف و حرکات چرخشی برای کودکان توصیه شده است. این تمرین ها موجب می شود که کودکان بیاموزند چگونه استواری بدن خود را بهبود بخشند و در حفظ و بازیابی توازن مهارت یابند.

این تمرین ها به کودکان کمک می کند تا آگاهیشان را از وضع بدن خود در فضا هم از طریق دید و هم بدون آن توسعه بخشند.مفهوم توازن به عنوان نقطه مرجع برای آگاهی فضایی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

یکی از تمرین های خیلی خوب برای بچه ها بازی جاپایی ها است.

شش جاپایی با رنگ های مختلف از مقوای ضخیم یا موکت (مانند کفی کفش) تهیه کنید.آنهارا در دو ردیف به فواصل مختلف بگذارید.

-        از کودک بخواهید به گونه ای گام بردارد که پاهایش فقط روی جاپاها قرار گیرد.

-        از کودک بخواهید با هر دو پا روی جاپاها بپرد.

-        رنگ خاصی را نام ببرید و از کودک بخواهید روی همان جاپایی بپرد.

-        از کودک بخواهید برای مدتی توازن خود را روی یک پا در حالیکه روی جاپاها قرار گرفته است، حفظ کند.

-        از کودک بخواهید با یک جفت از این جاپایی ها راه برود.(البته این یکی را خود روشا اختراع کرد و چندبار با جاپایی ها دور اتاق را گشت زد)

البته من جا دستی هم درست کردم و جاپایی و جا دستی ها را گذاشتم و از روشا خواستم دست و پاهای خودرا روی رنگی که گفتم بگذارد. سپس جاپاهایی ها را در فاصله های مختلف گذاشتم تا روشا دست و پایش را روی آنها بگذارد و بتواند تعادل خود را حفظ کند.

می توانید مقواها را به شکل اشکال هندسی هم درست کنید من فقط دایره و مربع درست کردم ، با این اشکال هم می توانید همان بازی های جاپایی را انجام دهید و حسن این اشکال بزرگ بودن آنها است و همچنین بچه ها با اشکال هندسی و رنگ ها کلی بازی می کنند.

-        از کودک بخواهید اشکال هندسی را دسته بندی کنند.

اشکال را با نظمی که شما می گویید کنار هم قرار دهد.

این هم عکس هایی از بازی من و روشا ....

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مریم مامان آریا
10 شهریور 92 9:20
عزیزم خیلی خیلی عالی بود ممنونم
انشاء اله در اولین فرصت انجام می دم و گزارشش رو بهت می دم
قربون اون روشای ناز نازی بشم من
عکساش خیلی خوب بود


ممنون دوست همیشه خوبم

خیلی خوبه بازخوردشو تو بچه های دیگه ببینم
وفا
10 شهریور 92 10:10
بسیار عالی بود .. اما می دونم که پارسا عمرا این ک ارا رو بهش بگم بکنه .. خیلی توی بازی هاش مستقله و اصلا نمی ذاره من براش تصمیم بگیرم چه بازی ای بکنه ..




ممنون دوستم

نه بابا روشا هم از پارسا بدتره اما من لابه لای بازی هاش این ها رو می یارم خودش علاقه نشون می ده

مریم مامان محمدرضا
10 شهریور 92 23:42
زهرا جون من که خیلی استفاده کردم هم هیجان داشت و هم اموزش.

ماشاالله به روشا که همیشه اوله.


ممنون دوست خوبم
مریم مامان آریا
12 شهریور 92 10:04
آره منم یکی از تردیدهام برای انجام این بازی متقاعد کردن برای انجامش هست هر وقت یه روش خوب برای انجامش پیدا کردم انجام می دم
راستی دوباره آپم پس دوباره بیا


اومدمممممممممممم
اليما
12 شهریور 92 11:09
زهرا بانو متشكرم
خيلي
يادم مي ماند براي روزهايي كه خواهد آمد
روشا جان سلامت باشي عزيزم


ممنون
خیلی زیاد
حسنا
13 شهریور 92 12:48
افرین مامان روشا بارک الله به روشا باهوش
ایلیا من هنوز صحبت نمی کنه رنگ ها را نمی شناسه به نظرت برای شناسی رنگ چه بازی باهاش کنم


سلام ممنون از محبتتون

توی وبلاگ روشا ک سری بازی هست

چشم براتون چنتا بازی خوب هم برای آموزش رنگ ها می ذارم

فقط مهم اینه هر چیزی رو که می خواین بهش بدین رنگش رو هم بگید مثلا مداد آبی رو بگیر لیوان زرد رو بده و ...
بچه ها تو کارهای روزمره بهتر یاد می گیرن
مامان امیر صدرا-مونا
27 شهریور 92 14:35
سلام مامان عاشق
وبلاگ جالبی دارید . آفرین به حوصلت . جالب بود موفق باشید
خوشحال میشم به وبلاگ امیرصدرا هم سر بزنید


ممنون
ارادت مندیم

چشم سر هم می زنیم