روشاروشا، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 17 روز سن داره
روهانروهان، تا این لحظه: 7 سال و 10 ماه و 27 روز سن داره
رایینرایین، تا این لحظه: 3 سال و 11 ماه و 10 روز سن داره

روشا نوری از بهشت

همه لحظاتم زیباست و گاهی دوست دارم درباره آنها اینجا بنویسم.

آشپزی مامان و بازی روشا

1391/12/2 10:53
نویسنده : مامان روشا
879 بازدید
اشتراک گذاری

از اون جا که مامان عاشق آشپزیه و دوست داره غذاهای جدید درست کنه و البته شکر خدا روشا هم استقبال می کنه این دفعه رفتم سراغ پختم یه غذا با خمیر ، یعنی خمیرشو خودم درست کردم و روشا کلی با آرد بازی کرد. اول روی یه سفره بزرگ یه ظرف آرد بهش دادم و گفتم هر طور می خوای بازی کن اما روی فرش نریزه، خیلی جالب اول با دست آروم برداشت و سپس شروع به پاشیدن و فوت کردنش کرد و به دماغش گرفت و کلی خندیدیم بعد یک ربع کمی نمک هم بهش دادم و با نمک هم مثل آرد بازی کرد. بعد مقداری آب بهش دادم و خودش بدون گفتن من اون هارو با هم مخلوط کرد و حسابی با دست های کوچیکش شروه به ورز دادن کرد و در آخر یه برگه سفید هم بهش دادم تا یه اثر هنری خلق کنه و زدم به دیوار اتاقش و با هم در مورد اون اثر کلی حرف زدیم و نقدش کردیم.

می خوام روشا یاد بگیره همه می تونن با رعایت ادب کار آدم رو نقد کنن و از این بابت ناراحت نشه ، بهتره بچه ها از همین الان به جای نفی کردن نقد کردن رو یاد بگیرن ، روشا هم تو آشپزی منو نقد می کنه و مدام می پرسه چرا این کارو کردی؟

این بازی کمک زیادی به شناخت بچه ها از پودرها می کنه و جدای مفرح بودنش باعث افزایش اعتماد به نفس اونها میشه چون تو این بازی همه چیز رو بدون نظارت در اختیار خودشون می بینن.

و این هم غذای مامان

و روشا بعد بازی با آرد و خمیر و خوردن غذای مامان روی مبل با بستنی خوابیده

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

آیدا مامان ویهان
12 دی 91 13:50
خیلی ایده های نو و جدیدی برای بازی با بچه به ادم میدی. اما فقط من نفهمیدم چه جوری میشه به بچه نقد مثبت رو یاد داد. خیلی مهمه یاد گرفتن این موضوع.
آیدا
16 دی 91 13:34
سلام. خیلی وبلاگ بامزی ای دارید. ممنون که به منم سر زدید و گفتید وبلاگم خوبه. امدوارم روشا جون هم زود بزرگ شه. ماشاالله به این خلاقیت
وفا مامان پارسا
16 دی 91 23:02
وای چه غذایی .. خوب زهرا جان درباره ی این غذا ها می نوشتی شاید که ما ادم های بی ایده هم دعایی کردیم پشت سرت و این غذای شما رو درستیدیم به به .. خیلی از کارات خوشم میاد و از حوصله و ابتکارت و اینم بگم به این دوتای اخری حسابی حسودیم می شه البته افرین و ماشالله به روشای گلم که اینهمه مودب و خانومه و حتما شیطونیای خودشو هم داره اون بازی با حبوبات رو خیلی خوشم اومد اونقدر که ساعت یک شب رفتم واسه پارسا یک کاسه انواع حبوبات شستم و خیلی ذوق زده شد هنوز که هنوزه تمام زندگیمون نخود و لوبیا و .. تازه اسماشونو هم یاد گرفته مثلا درخت کشیدم و جای میوه هارو براش چسب زدم گفتم مامانی فقط لوبیا چیتی ها رو بذار میوه بشن و همین کارو کرد ..دیگه ادم و ماهی و .. درست کردیم و کار خیلی باحالی بود
وفا مامان پارسا
17 دی 91 14:35
راستی اینام دستور خمیر بازی با آرد هست http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=190318 http://kids.ir/Content/Detail/243/