روشاروشا، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 16 روز سن داره
روهانروهان، تا این لحظه: 7 سال و 10 ماه و 26 روز سن داره
رایینرایین، تا این لحظه: 3 سال و 11 ماه و 9 روز سن داره

روشا نوری از بهشت

همه لحظاتم زیباست و گاهی دوست دارم درباره آنها اینجا بنویسم.

زنگ بازی

1392/2/31 10:09
نویسنده : مامان روشا
483 بازدید
اشتراک گذاری

یه روزایی خیلی حوصله دارم  ، تو خونه تند تند غذا می پزم با روشا کیک می پزیم و می شینیم داغ داغ با شیر می خوریم و بعد یه دفتر می یارم و شروع به بازی می کنیم، قضیه دفتر از این قراره که من همیشه دوست داشتم چگونگی بازی روشا و پاسخ دادن هاش به یه مسئله رو یادداشت کنم تا بعد بتونم یه ارزشیابی درست داشته باشم ، البته هنوز این قدر علمی و دقیق روش کار نکرده اما حد اقل یه دفتر خاطرات خوب شده

بازی اول: جهت تحریک حس چشایی. چند نوع از میوه های فصل رو می یاریم( بچه نبینه بهتره!)

بعد می گوییم چشمهایش را ببندد یا با پارچه ای می بندیم اگر هم مثل دختر من دوست نداشت با دست چشمهایش را بگیرید( البته اذیت نشود طفلک معصوم)

بعد یکی یکی میوه هارو در دهانش می گذاریم تا از روی طعمش اسمش را بگوید، این بازی برای تشویق بچه ها به میوه خوردن هم بسیار خوب است.

روشا  همه میوه هارو از طعمش شناخت ، سری دوم به نوبت هر کدوم از میوه ها رو برمی داشتیم و درباره شکلش، طعمش, و رنگش صحبت می کردیم.

 

بازی دوم: این بازی جهت جمع و جور کردن اتاق روشا بود که از وبلاگ نی نی آیکیو برداشتم ، البته باز هم مجبور شدم خودم جمع و جور کنم اما به حافظه دیداری بچه ها کمک می کند و کلی موقعیت خنده و شادی را فراهم می کند مخصوصا اگر بچه شما مثل روشا اهل تنبلی زیاد باشد و الکی همه اسباب بازی ها را درون کمدبچپاندآخ

بازی سوم: خیلی خیلی جالب بود به نتایج غیر قابل پیش بینی رسیدیم. این بازی رو از کتاب بازی با کودکان یونیسف برداشتم البته با کمی تغییر. چند تکه کاغذ به کودک می دهیم البته رنگی باشد بهتر است اما من نداشتم. اول از کودک می خواهیم یا با دست یا با قیچی این کاغذ هارا شبیه هر چه دوست دارد ببرد مثلا کوه، مار، خورشید. روشا دوست داشت با قیچی اینکار را کند .

بعد شکل هایی که درست کرده بود(البته یه نیم ساعتی مشغول بود) را روی میز چید و کلی درباره آنها خیال پردای کرد و قصه گفت. این شکل ها که می بینید تلوییون ، گل، درخت و گلی چیزهای دیگر بود.

حسن بزرگ این بازی در این است که کلی می توانید از درونش بازی های جور واجور درست کنید البته بستگی زیادی به علاقه و حوصله کودک دارد. مثلا روشا با چسب تمام این شکل هارو روی یه تیکه مقوا چسبوند.

بازی چهارم: این بازی کاملا ابتکاری بود و از خستگی من نشات گرفت چون روشا هنوز دوست داشت بازی کند و من دیگه خسته شده بودم . می توانید همین طور دراز کش باشید و یک سری شکل روی یک برگه بکشید بعد از کودک بخواهید اسم هر شکلی که گفتید نشان دهد ، رنگ بزند و دورش خط بکشد و یا حتی با دست پاره کند و شما مثل من در این حین یه چرت هم بزنید.

این هم حاضز غایب کردن روشا آخر کلاس

روشا شیبانی

من: حاضر

خانم موسوی( نمی دونم منظورش کی بود) اما به هر حال گفتم حاضر

آقای مامان!!!!!!!!!!!!!!1اوه

حاضررررررررررررررررررررررررررررتعجب

خانم روشاااااااااااااااااااااااااااااا

این قسمت راستی راستی خواب بودم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مریم مامان محمد رضا
31 اردیبهشت 92 11:43
چه بازیهای خوبی. حتما از ایده هاتون استفاده می کنم.

چه خوب با کاغذ و قیچی کار می کنه. من تمایلی در محمدرضا برای چسب کاری نمی بینم.


راحت بزار کارشو کنه هر کاری که دوست داره هر بچه های چیزی رو دوست داره
اليما
31 اردیبهشت 92 13:20
به به چه آقاي مامان پرحوصله اي!!!!!!!!!!!!!!!!
تبريك تبريك
دو تايي هاتون پايدار


ممنون
خانم متن های زیبا
مامان آوینا
1 خرداد 92 10:02
خیلی جالب بود
آفرین مامان با حوصله و با سلیقه! ولی زهرا جون برام سواله دقیقا عکس العمل روشا همینهایی هست که نوشتی؟ چون آوینا هر طور دلش میخواد واکنش میده و من هر طور می پیچونم اصلا اون جوابی که واقعا مورد انتظار هست نمیده خودش با عکس العملش بازی رو هدایت می کنه کلا به وادیهای دیگه !!!!



ممنون نعیمه جونم عزیزم مهم بازی کردنه اصلا نتایج مهم نیست هر بچه ای هر طور بخواد فکر می کنه و واکنش میده روشا این مدلیه حالا آوینا اون طوری
بوس بوس
مریم مامان آریا
1 خرداد 92 11:55
به به یه پست عالی
مرسی خیلی خوب بود خصوصا اون میوه خوردنه ای ول دستت درد نکنه




شما که استاد مایید
قابل نداشت
فهیمه مامان سینا
1 خرداد 92 17:41
آفرین به شما مامان باحوصله ومبتکر منم سعی میکنم این بازیهارو انجام بدم
مامان مهبد كوچولو
4 خرداد 92 13:30
سلام ماماني با حوصله و مهربون ... آفرين به شما با اين ايده هاي زيباو خوبتون . حتما ً ازشون بهره ميگيرم .